1/43 - EMIL FREY JAGUAR G3
EMIL FREY JAGUAR G3
V roce 2011 se rodinná firma Emil Frey AG rozhodla založit vlastní závodní divizi, aby se od roku 2012 opět zapojila do motoristického sportu, konkrétně do závodů Blancpain GT Series Endurance Cup. Švýcarský tým uvedl na závodní okruhy Jaguar XKR postavený podle specifikací GT3 v roce 2012. Jelikož však předpisy GT3 v sezóně nedovolují jen málo vývoje, byl vůz homologován podle národních belgických předpisů do třídy RACB G3 . Vývoj vozu vedl vnuk Emila Freye, Lorenz a Fredy Barth. K nim se pak připojil zkušený závodní Gabriele Gardel, dvojnásobný vítěz 24 Hours of Le Mans ve třídě LMGT-AM. V prvních dvou sezonách měl vůz označený Emil Frey Jaguar G3 opakované technické problémy a tak bylo koncem roku 2013 ozhodnuto o použítí nového pětilitrového motoru V8 Ilmor. Až v sézóně 2015 přišly první dílčí úspěch - třetí místo ve třídě PRO-AM v závodě 3 Hours of Silverstone. Pro sezónu 2016 byl postaven druhý závodní vůz a tým Emil Frey Jaguar Racing přestoupil do třídy PRO, ve které pak zaznamenal své první umístění v Top Ten - sedmé místo 3 Hours of Nürburgring. O rok později pak švýcarský tým zaznamenal dvě desátá míst a pro sezónu 2018 oznámil přech profo posádek na vozy značky Lexus.
Nakonec pak - podle svých slov v morálně a technicky zastaralém voze - nasadil do vytrvalostního SILVER Cupu trojici Alex FONTANA - Mikael GRENIER - Adrian ZAUUG, která s dosluhujícím vozem (pro který to byla jeho poslední sezóna) opanovali třídu SILVER Cup, když po dvou závodech (3 Hours of Silverstone, 3 Hours of Barcelona) stáli v této třídě na nejvyšším stupínku. Na víc v těchto závodech dojeli dvakrát Top 5 absolutně, když dojeli na legendárním okruhu silverstone pátí a na okruhu Barcelona-Catalunya dokonce čtvrtí.