1/43 - MORGAN AERO SUPER SPORT GT3

MORGAN AERO SUPERSPORT GT3

Úplně na počátku byl vůz Morgan Aero 8, který byl nabízen jako první supersportovní vůz značky Morgan. Je také prvním vozem značky Morgan s hliníkovým podvozkem a rámem. Sériový Morgan Aero SuperSports je vývojem platformy AeroMax se střechou typu Targa. Model SuperSports, představený v roce 2009 na Villa d'Este Elegance Concours k oslavě 100 let Morgan, sdílí stejný podvozek, motor a převodovku jako Aero 8 řady 4. Rok 2009 byl rokem stého výročí Morgan a společnost se zúčastnila FIA GT3 s použitím Aero SuperSports, o kterém se tvrdilo, že je aerodynamičtější než AeroMax.

Francozský tým AutoGT sponzorovaný Banque Baring Sturdza, v čele  s bývalými piloty Renaultu F1 Jean Pierrem JABOUILLEM a Jacquesem LAFFITEM udělal na začátku seriálu FIA GT3 European Championship skvělý dojem. V prvním podniku na legendárním britském okruhu Silverstone si vyjel Morgan Aero SuperSport #100 Pole Position, aby poté zvítězila dvojice Johan-Boris SCHEIOER - Dimitri ENJALBERT v prvním (sobotním) závodě sezóny. Totéž pak zopakoval v nedělní druhém závodě vůz s číslem „101“, za jehož volantem se střídali Gaël LESOUDIER a Maxime MARTIN, pro kterého to bylo jeho vůbec první vítězství na dlouhé cestě k triumfu na La Sarté s vozem Aston Martin Vantage AMR GTE. Vůz Morgan Aero SuperSport závodil s vozy jako  Aston Martin DBRS9, Ford GT, Chevrolet Corvette C6, Lamboghini Gallardo, Ferrari F430, díky čemuž byl stylový kontrast ještě pozoruhodnější. Se zakázkovou převodovkou a mírným zvětšením výkonu motoru byl vůz okamžitě konkurenceschopný. Nižší otáčky motoru V8 a uspořádání bočního výfuku vyústily ve velmi osobitý zvuk ve stylu NASCAR, který byl hluboký a velmi hlasitý. Po roce závodění byla pravidla upravena, což znamenalo stažení vozu z evropského šampionátu a závodění ve FFSA GT (francouzském okruhovém šampionátu).