1/43 - LOTUS EVORA
LOTUS EVORA
Lotus Evora je sportovní vůz vyráběný britskou společností Lotus. Vůz vyvinutý pod projektovým názvem Project Eagle, byl představen 22. července 2008 na British International Motor Show. Sériový model Lotus Evora S s přeplňovaným 3,5 L motorem Toyota 2GR-FE V6 byl uveden na trh v roce 2010.
Vozy Lotus Evora Cup GT4, které byly později označované Lotus Evora GT4 se na závodních okruzích objevily v průběhu roku 2010. Prvním výrazným úspěchem bylo vítězství týmu Lotus Sport Italia ve třídě GT4 v závodě Vallelunga 6 Hours. Jejich nejslavnější období se datuje do roku 2011. V prvním ročníku Blancpain Endurance Series 2011 totiž závodily vedle vozů GT3 také vozy kategorie GT4. A hned dva týmy sázely na vozy Lotus Evora GT4. Vozy Lotus Evora dokázaly zvítězit ve své třídě hned ve třech vytrvalostních závodech – Monza a Sílverstone (Lotus Italia Scuderia Giudici) a na španělském okruhu Navarra pak Lotus Driving Academy. V pozdějších letech závodily vozy Lotus Evora GT4 úspěšně v Australian GT Championship, Britcar GT Championship a 24H Series.
Vůz Lotus Evora MC GT300 zkonstruovala na zakázku společnost Mooncraft Co. Ltd., která mimo jiné „stála“ za vítězstvím vozu Mazda 717C ve třídě Group C v závodě 24 Hours of Le Mans 1983. Lotus Evora MC GT300 provozoval v Super GT Series v letech 2015 - 2021 tým Cars Tokai. Vůz byl postaven podle předpisů série „Mother Chassis“ a jako takový byl siluetovým závodním vozem, který nesdílel prakticky žádné díly se svým produkčním protějškem. Stejně jako všechny ostatní vozy Mother Chassis byl postaven na podvozku Dome a poháněn motorem Nissan VK45DE V8. Lotus Evora MC GT300 získal své první vítězství ve třídě GT300 na Fuji Speedway v roce 2020. Své druhé a poslední vítězstí ve slabší třídě Super GT Series si vyjel Lotus Evora MC GT300 na Twin Ring Motegi v roce 2021.