1/43 - JAGUAR XKR GT3
JAGUAR XKR GT3
Začátkem roku 2007 byl na Autosport International Show v Birminghamu poprvé představen veřejností Jaguar Coupé XKR ve specifikaci GT3. Společnost Apex Motorsport, sídlící v Buckinghamu pod vedením Richarda Lloyda vytvořila na základě modelu XKR nádherné gétéčko podle specifikací kategorie GT3. Richard Lloyd a Apex Motorsport (dříve známý jako Audi Sport UK) se v minulosti těšili velkým závodním úspěchům, když ve spolupráci s Joest Racing stáli za vítězstvím vozu Bentley Speed 8 v závodě 24 Hours of Le Mans 2003. Proti původním předpokladům se Jaguar XKR GT3 objevil v ostrém závodě až koncem září v závodě britské gétéčkového šampionátu na oválu/okruhu v Rockinghamu. Po oficiálních testech FIA GT v Monze ještě proběhla úprava přední kapoty a vůz se chystal na předsezónní testy FIA GT3 do francouzského Nogara. Při cestě do Nogara však havarovalo krátce po startu letadlo Cesna poblíž Biggin Hill. V letadle zahynuli oba piloti a trojice Richard LLOYD, datový analitik Christopher ALLARTON a testovací a vývojový jezdec David LESLIE. Přestože Apex Motorsport absolvoval celou sezónu 2008, navíc souběžně ve FIA GT3 European Championship a Britcar, tak ztráta této - pro tým prakticky "svaté" a nepostradatelné trojice obrovskou ránu. Jediný opravdu solidním výsledky byl 5.místo dvojice Phil QUAIFE - Stuart HALL v prvním podniku FIA GT3 European Championship na domácím okruhu Silverstone. A třetí místo trojice Stuart SCOTT - Chris RYAN - Mark SUMPTER v závodě vytrvalostního šampionátu Britcar na okruhu Spa-Francorchamps. Po nepříliš povedené sezóně následoval přestavba vozu s rozšířeným rozchodem kol a nový zadním křídlem, ale výsledky se nedostavily a vůz absolvoval v roce 2010 jen dva závody...