1/43 - LOTUS EXIGE

LOTUS EXIGE

Lotus Exige Sport GT3 byl - spolu s vozy Aston Martin DBRS9 a Ascari KZ1R - jedním ze tří britských závodních gététrojek, které se představili v rámci testovacího dne FIA GT 2006 na okruhu Paul Ricard. Na rozdíl od těch dvou však nikdy v šampionátu FIA GT3 European Championship nezávodil.  V letech 2006 a 2007 se v barvách týmu Lotus Sport Cadena představil poměrně uspěšně v Britsh GT Championship 2006, když třikrát dokončil závod na bedně absolutně (2x 2nd place Mondelo Park, 3-rd place Rockingham) a třikát dokázal vyhrát ve třídě GT3 (2x 2-nd Mondelo Park, Rockingham). V následující sezóně však oba vozy Lotus Exige Sport GT3 týmu Lotus Sport Cadena provázejí technické probémy a pro sezónu 2008 tým Cadena přesedá do vozu Aston Maretin DBRS9 GT3.

Pro sezónu 2005 si společnost Amprex International nechá "upravit" u Pilbeam Racing Designs vůz Lotus Exige pro japonský gétéčkový šampionát dle technických specifikací pro třídu GT300. Vůz je osazen třílitrovým motorem General Motors Ecotec V6, s tím aby bylo možné "jednoduše" nainstalovat i  motor s nižším výkonem, aby se dalo závodit v různých šampionátech. Vůz Lotus Exige 300RR pak startuje pod Malajskou vlajkou především v domácím závodě Sepang 12 Hours, ve kterém slaví triumf v letech 2005 a 2006. Na jaře roku 2005 se pak představí na domácím okruhu Sepang International závodě Super GT Series (Japan GT Championship) a na podzim téhož roku na čínském okruhu Zhuhai v rámci seriálu FIA GT Championship, kde startuje jako nehomologaný vůz ve třídě G2.